Brezilya'dan Embraer ve Kanada'dan Bombardier ile yürütülen görüşmelerden sonuç alınamadı. Her iki firma ile Türkiye'de üretilecek parçalar konusunda anlaşma sağlanamadığı öğrenildi.
FOKKER'IN MALİYETİ DAHA DÜŞÜK
Embraer'in
uçağın sadece kuyruğunun Türkiye'de üretilmesini kabul ettiği
belirtiliyor. Ankara ise uçak teknolojisini edinebilmek için
Türkiye'demotor da dahil olmak üzere kapsamlı bir üretimyapmayı
hedefliyor. Hal böyle olunca Hollanda'dan Fokker ile Ukrayna'dan Antonov
arasında seçimyapılacak. Fokker'ın 'bir adım önde' olduğu gelen
bilgiler arasında. Antonov ve Fokker ile pazarlıkların özellikle motor
üretimi konusunda yoğunlaştırıldığı belirtildi.
Fokker 100, Antonov AN-
158'e kıyasla daha eski bir ürün olması nedeniyle, daha düşük
maliyetiyle bir adımöne çıkıyor. Üretici firma Fokker'ın 1996'da iflas
etmiş olması da maliyetler bakımından 'artı puan' niteliği taşırken,
hukuki sorunlarmüzakere sürecini uzatıyor. Türkiye'de yapılacak
modifikasyonla bu uçakların motorlarının daha verimli hale
getirilebileceği ve dünya havayolu pazarına yeniden sunulabileceği
düşünülüyor. Maksimum 100 yolcu THY filosunun yerli uçak ile güçlendirilmesi planlanırken, bu sınıftaki uçakların en fazla 100 yolcu kapasiteli olması düşünülüyor.
ALMAN DEVİNDEN ÇIKARMA
Alman havacılık ve teknoloji devi Dornier Aviation'un veliahtı Iren Dornier, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'a,
Türkiye'nin üreteceği yerli uçak için 'ortaklık' ya da 'işbirliği'
teklifinde bulundu. Dornier, Bakan Yıldırım'la Ankara'da bir buçuk saat
görüştü.
0 yorum:
Yorum Gönder